Fakültemiz Sosyal Hizmet Bölümü Öğrencilerine Yönelik “Yükseköğretimde Kalite Kültürü Oluşturulmasında Öğrencilerin Rolü” Başlıklı Seminer Gerçekleştirildi
Fakültemizde Arş. Gör. olarak görev yapmakta olan Rıdvan TEMİZ tarafından 13 Haziran 2025 tarihinde verilen seminerde yükseköğretimde kalite kültürünün oluşturulmasında öğrencilerin rolü ele alınmıştır. Kalite kültürünün bir kurumda tüm üyelerin yüksek standartlara bağlı olduğu ve bu standartları sürekli geliştirmeye çalıştığı bir ortam olduğu vurgulandı. Kalite kültürünün tüm faaliyetlerde mükemmeliyet arayışına ve sürekli iyileştirmeye odaklandığı belirtildi. Seminerde ayrıca kalite kültürünün oluşturulmasının tüm paydaşların katılımını ve işbirliğini gerektiren karmaşık bir süreç olduğu ifade edildi. Bu süreçte liderlik, araştırma-geliştirme, eğitim öğretim ve toplumsal katkının gibi temel unsurların önemine değinilmiştir.
Kalite kültürünü oluşturmak için net bir vizyon ve misyon oluşturmanın, kalite standartlarını tanımlamanın, geri bildirim mekanizmaları geliştirmenin, sürekli iyileştirme için fırsatlar belirlemenin ve tüm paydaşları katılıma teşvik etmenin önemli olduğu vurgulandı. Sunumda, öğrencilerin de kalite kültürünün oluşturulmasında önemli bir rol oynadığı belirtildi. Öğrencilerin aktif katılım, yüksek standartlar, sorumluluk alma ve işbirliği yoluyla bu sürece katkıda bulunabilecekleri ve bu sürece ne şekilde dahil olabilecekleri anlatılmış ve kalite kültürünün bir gecede gerçekleşen bir şey olmadığı, zaman ve çaba gerektiren sürekli bir süreç olduğu vurgulandı. Kalite kültürünün oluşturulmasına katkıda bulunmak için tüm paydaşların aktif olarak katılması gerektiği ifade edilmiştir.